Dijital Pazarlama

Mutlaka Denemeniz Gereken Dijital Pazarlama Kanalları

Büyük ya da küçük farketmeden işletmelerin pazarlama söz konusu olduğunda geleneksel pazarlama alanına ağırlık verip dijital pazarlamayı ikinci plana aldıkları ve yeterince bütçe ayırmadıkları zamanlar bitmek üzere.

Mutlaka Denemeniz Gereken Dijital Pazarlama Kanalları

Büyük ya da küçük farketmeden işletmelerin pazarlama söz konusu olduğunda geleneksel pazarlama alanına ağırlık verip dijital pazarlamayı ikinci plana aldıkları ve yeterince bütçe ayırmadıkları zamanlar bitmek üzere. Günümüzde dijital pazarlama geleneksel pazarlamadan çok daha mühim ve kar kazandıran bir hale geldi. Ilk olarak 1990 yıldında, dijital pazarın ortaya çıkmasıyla başlayan dijital pazarlama son 15 yılda çok daha baskın ve hareketli bir hale geldi. Ne yazık ki pek çok firma hala dijital pazarlamaya süpheyle yaklaşıyor ve gereken önemi ve özeni göstermeyebiliyor. Bunun pek çok farklı nedeni olabilir, bunların başında dijital pazarlama alanında geleneksel olanlara kıyasla çok daha farklı terimler kullanılması ve bu yabancı terimlerin işletme sahiplerine korkutucu gelmesi bulunuyor.

Işletmeleri dijital pazarlama alanına girmekten geri tutan bir başka neden ise dijital dünyanın geleneksel olana göre çok daha hızlı değişmesi olabilir. Birkaç yıl içinde bir yeni ünlü olan kanallar ya da uygulama ve siteler, bu sitelerin ve uygulamaların algoritmalarının sıklıkla değiştirilmesi geleneksel pazarlamanın stabil yapısına alışkın olan işletmelere farklı geliyor olabilir.

Bu korkular anlaşılır olsa da dijital pazarlama uzmanlarınn var olma sebepleri bu gibi sorunların işletme sahiplerine hiçbir şekilde yansıtılmamasıdır. Alanında iyi ve uzman dijital pazarlama uzmanlarının ortak özellikleri arasında kendini sürekli geliştirmek, bütün yeniliklerden haberdar olmak, hatta gelecek yenlikleri önceden öğrenmelerini sağlayacak bağlantılardan haberdar olmak da bulunur.

Işletmeler her ne kadar SEO (arama motoru optimizasyonu), PPC (tıklama başına ödeme) gibi kulağa yeni ve tuhaf gelen terimlerden rahatsız olursa olsunlar bunların aslında geleneksel pazarlamaya nazaran çok daha basit ve ayrılan bütçenin çok daha verimli kullanılmasını sağlayan ölçekler olduğunu anlatmak dijital pazarlamacının görevidir.

Dijital pazarlamanın geleneksel pazarlamaya üstün olan yönleri saymakla bitmeyecek kadar çoktur. Dijital pazarlamada global bir hedefe ulaşmak çok daha kolay ve ucuzdur. Dijital pazarlama sonuçlarına çok daha hızlı ulaşırsınız ve sonuçlar beklenen gibi değilse derhal gerekli değişimleri yaptırıp yeni pazarlama tarzınızı deneyebilirsiniz. Bu geleneksel pazarlamada neredeyse imkansızdır ve büyük para ile vakit kaybına sebep olur.

Dijital pazarlama geleneksel pazarlamadan çok daha farklı kanallar sunar. Bu kanallar sayesinde ürün ya da hizmetinize göre özelleşmiş bir pazarlama stratejisi hazırlanabilir. Kanalların çeşitliliği sayesinde farklı müşteri kitlelerine ulaşabilirsiniz. Her kanaldan farklı müşteri kitleleri için farklı yöntemler kullanabilirsiniz. Örneğin video kanallarından verilen reklamlarda 20 yaş altı bir gruba ulaşlabildiğinizi keşfettiniz diyelim. Bu yaş grubu için hazırladığınız pazarlama ürünleri başka bir kanaldan ulaştığınız 50 ve üstü grup için olandan farklı hazırlanabilir. Böylece bütçeniz çok daha akıllıca bir şekilde kullanılmış olur. Dijital pazarlama özelleştirme ve her farklı gruba ulaşmak, potansiyel müşteri kitlelerini keşfetmek için idealdir.

Dijital pazarlamanın başka avantajları arasında interaktif olması da yer alır. Geleneksel pazarlamada billboardlara ya da televizyona vereceğiniz reklamlar potansiyel müşterilerinize ulaşır, fakat siz onların reklamınız ya da ürününüz hakkında neler düşündüğünüzü öğrenemezsiniz. Dijital pazarlama kanallarından pek çoğu, isteğinize göre müşteri ile iletişime izin vermektedir. Yorumlarda herkesin görebileceği ya da özel mesajla bire bire kurulacak bir iletişim sayesinde müşterilerinizin şikayetlerinden, arzularından haberdar olabilirsiniz. Bu bilgiler ışığında pazarlama stratejinizde ya da ürün veya hizmetinizde gerekli olan değişiklikleri yapabilirsiniz. Ayrıca reklamlarınızı gören müşteriler kullandıkları araçlardan sizin hakkınızdaki bigliye saniyeler içinde direkt olarak ulaşabilirler. Bu da satışların arttırılması için en etkili yöntemlerden biridir.

Işletmeniz için en etkili olabilecek dijital kanalları seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Her işletme, her iş farklı bir yapıya sahiptir. Bu da müşteri kitlelerinin ve onlara nasıl ulaşılması gerektiğinin farklılığına yol açar. Dijital pazarlamanın geleneksel pazarlamaya karşı üstün olduğu alanlardan biri de budur.

Pazarlama hedeflerinizi ve stratejinizi belirlemeden önce bir işletme olarak kendinize sormanız gereken belli sorular vardır. Bunlar şu şekildedir:

  • Markanız nedir?
  • İşletme hedefleriniz nelerdir?
  • Pazarlama hedefleriniz nelerdir?
  • Hedef kitleniz kimdir?
  • Ayıracağınız bütçe ne kadar?

Baştan bu soruların cevaplanması stratejinizi oluştururken size kolaylık sağlayacak ve vakit kazandıracaktır. Bu bilgiler sayesinde sizin için en etkili olabilecek dijital pazarlama kanallarını pazarlamacınız seçecek ve bütçenizin ağırlığını bunlara kaydıracaktır.

Mutlaka Denemeniz Gereken Dijital Pazarlama Kanalları

Bütün dijital pazarlama kanallarının güçlü oldukları farklı özellikler vardır. Bunların hepsi bir araya geldiğinde uyumlu ve sorunsuz ilerleyen bir pazarlama stratejisi oluşturulmuş olur. Fakat markanıza, ürününüze, hedef kitlenize ve bütçenize göre bunlardan bazılarına daha fazla ağırlık vermek isteyebilirsiniz. Bu kanalların etkileri yılın belirli zamanları değişebilir, zamanla daha güçlenebilir ya da zayıflayabilir. Ya da aralarına yenileri eklenebilir. Iyi bir dijital pazarlama uzmanı bu değişimlerin yakından takipçisi olmalı, önlemlerini erken almalıdır. Bu sayede her değişime karşı hazırlıklı olur ve rakiplerinizin gerisinde kalmazsınız, ve bütün dijital pazarlama kanallarını en efektif şekilde kullanmış olursunuz.

Video pazarlamacılığı

Dijital pazarlama alanındaki en son trendlere bakıldığında video reklamlarının en baskın olanlarından biri olduğunu farkedebilirsiniz. Üstelik uzmanlar önümüzdeki on yıl içinde de bunun aynı şekilde devam edeceğini öngörüyorlar.

Dijital pazarlama alanında video reklamları istatisiklerine bakılırsa uzmanların haklı olduğunu görebilirsiniz. Tüketicilerin yüzde yetmişi beğendikleri ürünler hakkındaki videoları paylaştıklarını söylüyorlar. Bu geleneksel pazarlamaya karşı dijital, özellikle de video reklamların en üstün olduğu maddelerden biridir. Reklamlarınız sadece ücretini ödediğiniz müşterilere ulaşmaz, yeterince eğlenceli ve dikkat çekicilerse ulaşan kitle tarafından paylaşılır ve çok daha geniş bir çevreye yayılır. Yani bu istatiğe göre en azından yüzde yetmiş karde olursunuz demek oluyor.

Işletmelerde ise yüzde 72 gibi bir oran videoların dijital pazarlama için ayırdakları bütçenin daha fazla satışa dönüştüğünü söylüyor istatistikler.

Vdieo pazarlamacılığı sadece markanız hakkında farkındalık yaratmak için değil aynı zamanda web sitenize daha yoğun bir trafik sağlamak ve pazarlamaya ayırdığınız bütçenin satışlara dönüşümünü de arttırmak için ideal bir djital kanal. Yani ister piyasaya yeni adım atan ve markanız hakkında insanları bilinçlendirmek için bu yola başvurun, isterseniz yıllardır piyasada olun ve satışlarınızı arttırmak isteyin, video pazarlamacılığı iş hayatının her basamağında olanlar için uygun bir kanaldır.

Video pazarlamacılığına başlamak için farklı yöntemler deneyebilirsiniz. Blog gönderilerinize videolar ekleyebilir, video bloglar yani vloglar çekmeye başlayabilirsiniz. Bu videolar Youtube ve Vimeo gibi en çok ziyaret edilen sitelerde yayınlanabilir ya da kendi web sitenizden, sosyal medya hesaplarınızdan paylaşılabilir.

Videolarınızı kendiniz çekmek yerine influencer adı verilen internet ünlüleriyle anlaşma yaparak geniş ve spesifik hedef kitlelerine ulaşabilirsiniz. Ya da Youtube ve Vimeo sitelerindeki ürününüzle alakalı olabilecek hazırda var olan videoların başlarında ya da ortalarında konulması için reklam verebilirsiniz.

Videoların bu kadar değerli olmasının nedeni markanızın ya da verdiğiniz hizmetin kişiliğini en iyi şekilde tanıtabilmesidir. Bu da müşterilerde marka sadakati ve güven yaratır. Görsel ve işitsel olarak doygun bir reklam müşterilerin alım yapmasına büyük destekçidir. Çekilen videoların kısa, eğlenceli ve gayrıresmi olması büyük ölçüde fayda sağlayabilir.

E-posta pazarlaması

E-posta pazarlamacılığı dijital pazarlamanın en eski ama aynı zamanda en önemli kanallarından biridir. Yapılan yatırımlara geri dönüşü yüzde 3800 kadar olabilir doğru bir şekilde yapıldığında. E-posta pazarlamacığı yapan işletmelerin yüzde 20’si harcadıkları her 1 dolara karşılık 70 dolar kazandıklarını söylüyorlar.

E-posta pazarlaması için mail listenize kayıtlı olan müşterilerinize belirli aralıklarla rahatsız edici olmadan müşterilinizin ilgisini çekecek ürün ve marka haberlerini göndermeniz gerekir. Bunlar arasında yeni çıkan ürünleriniz, mevcut indirimleriniz ve kişisel kupon kodları olabilir. Güncel bir e-posta listeniz olduğuna emin olmalısınız. Yolladığınız maillerin kişiselleştirilmiş ve ilgi çekici olmasını sağlarsanız karşılığını fazlasıyla elde edersiniz.

Web sitenize gelen trafiği arttırmak için kullanabileceğinzi en iyi kanallardan birie-posta listesine sahip olmaktır. Ürünlerinize ve markanızda bağlı olarak haftada, iki haftada ya da ayda bir yeni mailler göndermeyi tercih edebilirsiniz.

İçerik pazarlaması

Tıpkı e-posta pazarlamacılığı gibi içerik pazarlamacılığı da en etkili kanallardan bir tanesidir. Reklamlara ayırdığınız büğtçenin çok çok daha fazlasını kazanma potansiyeline sahipsiniz.

Paylaşacağınız içerikler blog gönderileri, resimler, haberler, listeler ve infografikler olabilir. Bu alanda dikkat etmeniz gereken en önemli şeyler bu içeriklerin ilgi çekici ve eğlenceli olmasıdır. Sadece markanızı tanıtan içerikler pek de alıcı bulamaz.

Paylaştığınız içerikler kullanıcılara bilgi veren şekilde olursa çok daha fazla alıcı bulabilir. Örneğin satış yaptığınız ürün çay ise ve paylaştığınız içerik Çay Satın Alırken Dikkat Edilecekler şeklinde olursa çok daha fazla sayıda insanın ilgisini çekebilir. Bunu bir adım daha ileri götürmek isterseniz çözüm ücretsiz eğitimler vermek ya da webinarlar sunmak olacaktır. Katılan öğrencilere kaliteli ve işe yarar biilgiler verirseniz devamı için muhakkak web sitenize uğrayacaklar, aynı zamanda da markanıza karşı sadakat beslemeye devam edeceklerdir.

Kaliteli içerik kullandığınızda özel bir reklam vermenize gerek kalmayacak, arama motoru aramalrından gelen organtik trafik sitenize ulaşmış oalcaktır. Organik trafikten gelen ziyaretçilerin ürününüzü satın alma olasılığı çok daha yüksektir.

Yeterince kaliteli içeriğe sahip olduktan sonra promosyon yapmaya başlayıp daha geniş kitlelere ulkaşabilirsiniz. Sosyal medya hesaplarınızdan da paylaşarak geniş kitlelere ulaşabilirsiniz.

Sosyal medya pazarlaması

Sosyal medya pazarlamacılığı sayesinde çok büyük satış artışlarına ulamış işletmeler bulunur. Bütün işletmeler sosyal medyadan aynı etkiyi göremeyebilirler. Bunda ürünün türü, markanın kişiliği etkili olduğu gibi kullanılan sosyal medya araçları ve sosyal medya uzmanlarının yeterliliği de izlerini bırakırlar. Örneğin müşteri kitlenizin yaş ortalaması yüksekse reklamlarınızı Facebook üzerinden, daha gençse Instagram üzerinden yapabilirsiniz.

Sosyal medyada farkedilmenin kolay yolu orijinal ve ilgi çekici içerikler üretip bu hesaplarda paylaşmaktan geçer. Eğlenceli videolar ve şık görüntüler