Dijital Pazarlama

Sosyal Medya ROI’nizi Artırın: Özel Hedef Kitleler

Ortalama günde 35 dakikamızı ayırdığımız Facebook, pazarlama uzmanları tarafından şüphesiz en çok tercih edilen online pazarlama kanallarından birisidir. Yapılan bir araştırmaya göre pazarlamacıların %93’ünün Facebook reklamlarını düzenli olarak kullandığını söyleyebiliriz.

Sosyal Medya ROI’nizi Artırın: Özel Hedef Kitleler

Ortalama günde 35 dakikamızı ayırdığımız Facebook, pazarlama uzmanları tarafından şüphesiz en çok tercih edilen online pazarlama kanallarından birisidir. Yapılan bir araştırmaya göre pazarlamacıların %93’ünün Facebook reklamlarını düzenli olarak kullandığını söyleyebiliriz.

Facebook 2018 yılının 4. çeyreğinde 16.6 milyar dolarlık reklam harcaması elde ettiğini açıkladı. Bu oran bir önceki yıla oranla %30 artmış durumda. Aslında bu bile bu mecranın popülerliğini devam ettirdiğini gösteriyor. Tabi bu verilere Instagram harcamaları da dahil onu da söyleyelim.

Facebook, reklam verenler için yaş, ilgi alanı, konum hedefleme gibi bir çok hedefleme seçeceği sunmaktadır. Tüm bunların dışında Facebook, özel kitleler oluşturup hedefleme yapmanıza da imkan sağlar.

Özel hedef kitleler mevcut müşterilerinize veya işletmenizle etkileşimde olan kullanıcılara erişmenizi sağlar. Özel hedef aynı zamanda daha niş, işletmenizle ilgili kullanıcılara ulaşmanın çok önemli bir yoludur. Bu kitleler ilgi düzeyini artırabilir aynı zamanda reklam verme hedeflerinize daha düşük maliyetlerle ulaşmanızı sağlayabilir. Özel hedef kitleleri kullanarak mevcut müşterilerinize e-posta adresleri, telefon numaraları ile reklam gösterebilir, ya da sayfanızla etkileşimde bulunmuş kullanıcılara erişebilirsiniz.

Facebook Özel Kitle Çeşitleri

Facebook sadece mail adresi veya telefon numarası ile özel hedef kitle oluşturabilmenizin dışında daha bir çok şekilde bu kitleleri oluşturma imkanı sunmaktadır. Özel kitleleri, kitle kaynağına göre 2 ana grupta toplayabiliriz. Bunlardan birisi kendi kaynaklarınızı kullanarak hedefleme yapmanıza imkan sağlarken diğeri de Facebook’un kaynaklarına göre hedefleme yapmanıza imkan sağlar.

İnternet sitesi trafiği

En çok kullanılan özel hedef kitlelerden birisidir. Facebook Pixel’ini kullanarak, web sitenizdeki ziyaretçilerin eylemlerini izleyebilir ve ardından bu bilgileri hedef kitle oluşturmak için kullanabilirsiniz. Bu hedefleme yöntemiyle website ziyaretçilerinizi belirli davranışlara göre bölümlere ayırabilir ve bu ayırdığınız kitleye yüksek alakalı reklamlar gösterebilirsiniz.

Örneğin, sepet sayfanızı ziyaret etmiş fakat alışverişi tamamlamamış kullanıcıları, mail bülteninize abone olmuş kullanıcıları, ödeme aşamasında sitenizi terk etmiş kullanıcıları veya internet sitenizdeki belirli kategorileri ziyaret eden kullanıcılar için özel hedef kitleler oluşturup, bu kullanıcılara özel reklam gösterecek kampanyalar oluşturabilirsiniz.

Müşteri dosyası

Elinizde bulunan müşteri datalarını Facebook’a yükleyerek hedefleme yapabilirsiniz. Datalarınızı e-posta veya telefon numarası aracılığı ile Facebook’a aktarabilirsiniz. Bu işlemi dilerseniz manuel olarak yapabilir ya da 3 taraf araçlar ile otomatik aktarabilirsiniz. Müşteri listenizi Facebook’a yükledikten sonra Facebook hesabı ile eşleşen kullanıcıları doğrudan hedefleme şansınız bulunacaktır. Bu hedefleme yönteminin en büyük avantajı başka bir hedefleme seçeceğine ihtiyaç duymadan istediğiniz kullanıcılara ulaşmanızı sağlamasıdır. Eğer büyük bir müşteri listeniz varsa listenizi farklı segmentlere bölerek farklı farklı kampanya kurguları oluşturabilirsiniz.

Uygulama hareketleri

Eğer bir uygulamanız varsa, uygulama etkileşimlerine yönelik özel hedef kitleler oluşturabilirsiniz. Uygulamanızla etkileşimde bulunan, onu kullanan, uygulama içerisinde farklı farklı davranışlar sergileyen kullanıcıları hedeflemenizi sağlayan özel hedef kitledir. Uygulama hareketleri özel hedef kitlesi ile uygulamanızı belirli süre içerisinde açmış, uygulamanızda belirli seviyeye ulaşmış veya uygulamanızdan satın alım gerçekleştirmiş kullanıcılar için özel hedef kitleler oluşturabilirsiniz. Bu özel kitleyi oluşturabilmeniz için uygulamanızda gerçekleşen olayları takip etmeniz gerekmektedir.

Çevrimdışı olaylar


Facebook, etkileşim verilerinizi müşteri dosyaları gibi sisteme yükleyip hedefleme yapmanıza da olanak sağlar. Çevrimdışı satış yaptığınız, çağrı merkezinizi arayan veya CRM’inizde bulunan datalarınız için özel hedef kitleler oluşturup bu kullanıcılara özel reklam gösterebilirsiniz.

Video etkileşimleri

Facebook, sayfanızda paylaştığınız videolarla etkileşime geçen kullanıcılar için de özel hedef kitle oluşturmanıza imkan sağlar. Böylece videolarınızı izleyen kullanıcıların ilgi düzeyine göre hedeflemeler yapabilirsiniz. Facebook, aşağıdaki etkileşim çeşitlerine göre hedef kitle oluşturmanıza olanak tanır.

Videonuzun en az 3 saniyesini izleyen kullanıcılar
Videonuzun en az 10 saniyesini görüntüleyen kullanıcılar
Videonuzu %25, %50, %75 veya %95’ine kadar izleyen kullanıcılar

Instagram işletme profili etkileşimleri

Instagram’da işletme profilinizi veya reklamlarınızı ziyaret eden, etkileşimde bulunan kullanıcılar için de özel hedef kitleler oluşturabilirsiniz. Profilinizi ziyaret eden tüm kullanıcılar için kitleler oluşturabileceğiniz gibi belirli gönderileriniz veya reklamlarınız ile etkileşime geçen kullanıcılar, bu gönderi veya reklamları kaydeden kullanıcılar ya da Instagram sayfanıza mesaj gönderen kullanıcılar için de özel hedef kitleler oluşturabilirsiniz. Hedef kitle etkileşimlerini son 365 gün özelinde kayıtlı tutabilir ve tekrardan hedefleyebilirsiniz.

Potansiyel müşteri formu etkileşimleri

Potansiyel müşteri formu reklamları Facebook’ta pratik bir şekilde talep toplamanızı sağlayan reklam modelidir. Özel hedef kitleler oluşturarak potansiyel müşteri formlarınızla etkileşime geçmiş kullanıcılar için hedef kitleler oluşturabilirsiniz. Facebook reklamlarınızla aşağıdaki şekilde etkileşime geçen kullanıcıları hedeflemenize olanak tanır.

Formu açan herkes
Formu açmış ve göndermiş kullanıcılar
Formu açmış ama göndermemiş kullanıcılar

Facebook sayfa etkileşimleri

Sonradan hedeflemek için Facebook sayfanızla etkileşime geçmiş kullanıcılar içinde hedef kitleler oluşturabilirsiniz. Böylece sayfanızı ziyaret eden kullanıcılar, sayfa gönderiniz veya reklamlarınızla etkileşimde bulunan kullanıcılar, sayfanızda bulunan eylem çağrıları ile etkileşime geçen kullanıcılar, sayfanıza mesaj gönderen veya sayfanızı, gönderinizi kaydeden kullanıcıları tekrardan hedefleyecek şekilde özel hedef kitleler oluşturabilirsiniz.